Abgeschlossene Masterarbeiten

2023

  • Henrike Nelissen: Potenzial, Kosten und Veränderung des Unfallrisikos bei einer velofreundlichen Umgestaltung des Strassenraums
  • Anna Martin: Kosten und Nutzen der velofreundlichen Umgestaltung des Strassenraums
  • Patrick Walz: Ermitteln von Erhaltungsmassnahmen an einer Brücke und das Risiko der Massnahmenverschiebung –Fallbeispiel «Pont surla Sorge»
  • Ramona Hasler: Ermitteln von Erhaltungsmassnahmen an einer Brücke und das Risiko der Massnahmenverschiebung –Fallbeispiel «Pont surle Flon»
  • Lukas Klingenbeck: Ermitteln von verschiedenen Risiken an einer Brücke mit Fault Trees–Fallbeispiel «Pont surle Flon»
  • Erik Hou: Automatisierte Ermittlung von Massnahmenprogramme für Strassennetzwerke
  • Elisabeth Brugger: Infrastructure Planning under Future Uncertainty: Adaptation options for the heating network in La Chaux-de-Fonds
  • Silvan Zeier: Potenzial und Systematisierung der videobasierten Analyse von Fahrrad- und E-Bike-Konflikten
    Gewinner des „Preises für Verkehrssicherheit“ der Dienstabteilung Verkehr der Stadt Zürich

2022

  • Fabian Bolli: Stress tests for the transport systems of urban areas
  • Linda Ammann: Kosten und Nutzen von geschützten Velostreifen
  • Simone Brönnimann: Evaluation of sensing and responding systems under uncertainty: the case of a dynamic urban road in Zurich
    Gewinnerin des Bau und Infrastrukturförderungspreis 2023

  • Jonas Imfeld: Predicting future interventions on track sections using Monte Carlo simulations
  • Alex Albertini: Predicting future interventions on bridges using Monte Carlo simulations
    Gewinner des Helbling-Preises 2022
  • Davide Errico: Modelling the infrastructure management process of the SZU
  • Josia Meier: An Operations Research Model to determine Railway Infrastructure Intervention Programs considering all Assets and their Interconnectivity

2021

  • Bryant Manh-Luân Lai: Evaluation of the sensing and responding systems for infrastructure using the real options methodology
  • Philippe A. Airoldi: Transforming Infrastructure: Evaluating Infrastructure Needs in an Uncertain Future
  • Xavier Poggiati: To quantify and measure construction innovation in projects
  • Nicholas A. Calen: Evaluating the future-proof conversion of vacant bank branches in Zurich
  • Yuchuan Jin: Estimating the Values of Missing Data in Railway Networks Using their Spatial Correlation

2020

  • David Zani: Implementing Bicycle Infrastructure in Uster
  • Marco Zumstein: Future Refurbishment Processes of Highway Bridges Using the Prototype of a New Mobile Modular Ramp System
    Gewinner der SIA FEB Auszeichnung 2021
  • Chiara Steffen: Automatisierte Planung von Erneuerungszeitfenstern
  • Nicole Stutzmann: Effekte der Corona-Pandemie auf die Verkehrssicherheit in der Stadt Zürich
  • Jonathan Hacker: Quantifying Greenhouse Gas Emissions from Sewer Pipe Maintenance - An Outlook and Analysis on the Scottish Wastewater Network
  • Noemi Fiorot: Evaluation of the impact of flexible designs in coping with the uncertain future demand for office space
  • Corina Wiher: Network Safety Management für Veloverkehr
  • Arik Baruch: Planung von Ausbau- und Instandhaltungsmassnahmen auf Eisenbahnstrecken mit minimalen Betriebs-einschränkungen
  • Steven Eberle: Evaluating a responsive highway between Uster and Hinwil
  • Andrea Galli: Nutzen von Massnahmengruppierungen auf Bahnnetzen
  • Hirsiger Philippe: Untersuchung der Unterschiede im Velo-Unfallgeschehen in den Städten Zürich und Bern
  • Gérarld Huber: Bestimmung von datenbasierten Verfallskurven für Stützbauwerke
    Gewinner des Bau- und Infrastrukturförderungspreis 2020
  • Jan Hug: Nutzen von Massnahmengruppierungen auf Bahnnetzen
  • Alex Schumacher: Planning flexible rail corridors to accommodate uncertain urban development

2019

  • Julia Seraina Herrmann: Zeitreihenanalyse von Unfalldaten zur Identifikation von Auffälligkeiten im Unfallgeschehen der Stadt Zürich
    Gewinnerin der ETH-​Medaille für hervorragende Master-Arbeiten 2019
  • Raul Renteria Manzano: An aerial perspective for the future in the construction industry: How drones could monitor progress and quality with real-time data on a commercial building.
    Gewinner des Bau und Infrastrukturförderungspreis 2019
  • Franziska Koller: Einbettung von neuen Key Performance Indikatoren in das bfu-Projekt MEVASI
  • Lea Portmann: Sicherheitswirkung von Massnahmen im Strassenverkehr
  • Kaja Wenk: Development of an optimal intervention strategy for a bridge

2018

  • Arnór Bragi Elvarsson: Flexible parking infrastructures: The use of Real Option to account for future mobility uncertainty
  • Pirmin Scherer: Investigation of the use of drone technology to assess quality control on a light rail infrastructure project
  • Julian Ulrich: Investigation of the use of drone technology to assess progress on a light rail infrastructure project
  • Rafaël Haller: A Framework for Standardized IFC Transfer during Construction Design Competition Processes
  • Kimena Gloor: Benchmarking: Sicherheit von Fussgängerstreifen
  • Nadia Hofstetter: Infrastrukturbedingte Velokollisionen
  • Lisa di Lena: Schleuder- oder Selbstunfälle mit Velos in der Stadt Zürich

2017

  • Robert Susset: Aufstellen von Klassifizierungsregeln für das Programm Solibrizur Mengen und Massenauswertung für NPK und BKP Positionen
  • Jens Hunhevicz and Samuel Joss: Construction processes for the future
  • Anton Rosarius: Conceptual Design of an MgO SIP On-Site Factory
  • Daniel Heigermoser: Interaction of Lean Construction and Building Information Modeling
  • Vasileios Panopoulos: A machine learning approach supporting the bridge design process based on Bayesian Networks
  • Thomas Dewael: Evaluation of Current Project Control Procedures for Construction Projects and Recommendations of Procedural Changes 

2016

  • Nino Messerini: Critical evaluation of current pre-execution processes for construction projects in Switzerland
  • Maximillian Grube: Fault tree models for risk assessment of infrastructure objects
  • Laurent Cattarinussi: Determination of optimal building modification using real options
  • Fabian Romer: Usefulness of automation of UAVs for conducting visual inspections
  • Janick Küffer: Determination of optimal intervention programs for multiple bridges using a dynamic programming
  • Marcel Burkhalter: Determination of an optimal single time interval intervention programs for a rail infrastructure network taking into consideration risk
  • Thomas Streuler: Application of Case-Based Reasoning for a Digital Building System
  • Martin Schiller: Investigation of construction cost overruns

2015

  • Partick Giovanni: Determination of optimal work zones on the German waterway network
  • Gregory Hemmen: Planung eines innerstädtischen Hochhauses
  • Simon Keller: Prüfung der Qualitätsicherung für Bauwerksinspektionen 
    Gewinner des Bau und Infrastrukturförderungspreis 2015
    Gewinner des HELBLING PREISES 2015
  • Andreas Bumbacher: Predicting Traffic Accidents Using Neural Network Models
  • Lucas Christenson: Disclosure Strategies for Critical Infrastructure Against Terror Attacks
  • Simon Keller: Prüfung der Qualitätsicherung für Bauwerksinspektionen
  • Christoph Schlegel: Developing optimal work programs for concrete bridges using three preventive intervention models

2014

  • Andreas Gemperle: Verhältnismässigkeit von Erdbebenertüchtigungen bei Strassenbrücken
  • Manuel Roos: Projektredesign
  • Jean-Michel Sassel: Planung eines Innnerstädtischen Hochhauses

2013

  • Gabriel Sgier: Schädigungsprozesse, Langzeitverhalten und Inspektionsmethoden für Tunnel
  • Bernd Theler: Evaluation des optimalen Erhaltungsmanagements eines Strassenabschnittes

2012

  • Markus Burgener: Methode zur Interpretation von Beobachtungsreihen des Zustands eines kantonalen Strassennetzes
  • Nicola Della Morte: Analysis of flexibility in building renovation - Case Study: Barrack Herisau
  • Marco Henriquez: Total cost-BENEFIT ANALYSIS of the use of novel repair techniques in the maintenance of steel bridges

 

 

 

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